Skip to content

روش های شناسایی کشک مرغوب

خرید عمده کشک

فهرست مطالب

روش های شناسایی کشک مرغوب

روش های شناسایی کشک

علت تیرگی رنگ برخی کشک ها چیست؟

رنگ كشک ها به میزان چربی، غلظت و میزان گرما دیدن محصول بستگی دارد. هرچه محصولی غلیظ‌ تر و گرمادیده‌تر باشد، چربی های آن بالاتر و رنگ آن تیره‌تر و كاراملی‌تر می‌شوند. (روش های شناسایی کشک)

بوی خاص كشک از چیست؟

بوی خاص كشک به بوی ماده اولیه ی آن یعنی شیر یا ماست و فرایندهایی كه در كارخانه روی آن انجام می‌شود، بستگی دارد. تمامی شیرها بوی یكسانی ندارند. از سوی دیگر، بوی خاصی که در کشک‌ها ایجاد می‌شود، نیز به علت وجود ترکیبات شیمیایی خاصی است که در اثر فرایند تهیه کشک شکل می‌گیرند.

چرا به کشک نمک می افزایند؟

اولا برای طعم، دوم برای اینكه اضافه کردن نمک باعث خشک شدن سریع‌تر آن می‌شود و از فساد آن پیشگیری می‌کند.

آیا کشک را باید بجوشانیم؟

بله، باید کشک‌های محلی را بجوشانیم، اما زمان تغلیظ آن‌ها طولانی‌تر و زمان‌برتر است. همچنین، احتمال آلودگی به سموم خطرناک بوتولینیوم نیز وجود دارد که در صورت جوشاندن، تجزیه می‌شود. در کشک‌های صنعتی، این احتمال کمتر است، اما باز هم گرمادهی مخصوصاً اگر روی بسته‌بندی آن درج شده باشد، همانند قوطی‌های کنسرو، لازم است. خوشبختانه این سم با کمترین حرارت بسیار زود از بین می‌رود.

محل نگهداری کشک کجاست؟

روش شناسایی کشک مرغوب
محل نگهداری کشک

تمام فرآورده‌های لبنی به جز آنهایی که استریل هستند یا به شکل پودر عرضه می‌شوند را باید در یخچال بین دمای ۷-۴ درجه سانتی‌گراد نگه‌ داشت زیرا حاوی مقداری آب هستند و فسادپذیری‌شان بالاست.

مقدار کلسیم موجود در ۳۰ گرم کشک تازه بدون نمک و چربی بالا، معادل است با میزان کلسیم یک لیوان شیر برابر ۲۵۰ سی‌سی است. به عبارتی کشک منبع بسیار خوب کلسیم است اما متاسفانه کشک‌هایی که به صورت خشک عرضه می‌شوند، حاوی نمک زیادی هستند که جذب کلسیم را به شدت کاهش می‌دهند. به همین دلیل است که می‌گوییم روی کشک خشک به‌ عنوان منبع کلسیم حساب باز نکنید.

از سوی دیگر، در مورد کشک های خشک این تردید وجود دارد که آنچه به دستمان می‌رسد از کشک های واقعی نباشد و مخلوطی از نمک و آرد باشد. کشک مایع نیز گرچه نمک کمتری دارد، اما چون در بسته‌بندی‌های بی‌هوازی عرضه می‌شود، همیشه باید به تاریخ مصرف آنها توجه داشت و از نظر آلودگی‌های میکروبی آن را بررسی کرد.برای تهیه کشک مرغوب به سایت ما مراجعه کنید.

راه های ساده و کاربردی برای نگهداری کشک (روش های شناسایی کشک)

این محصول از جمله لبنیاتی است که در هر خانه و آشپزخانه ای به کار می آید اما کشک ماده ای نیست که بتوان آن را بدون اینکه فاسد شود نگهداری کرد.

کشک را پس از ساییدن، در کیسه‌های نایلونی ضخیم بریزید و سر آن را ببندید. سپس، آن را در فریزر قرار دهید و برای استفاده هر بار به مقدار نیاز، چند ساعت قبل از مصرف از فریزر خارج کنید. برای جلوگیری از یخ‌زدگی کشک ساییده شده، آن را در جایخی ریخته و در فریزر قرار دهید. قبل از مصرف، کشک را از قالب جدا کرده و داخل کیسه فریزر قرار دهید و در موقع لزوم از آن استفاده کنید.

× پشتیبانی