Skip to content

راهنمای خرید کشک

فهرست مطالب

نحوه تشخیص نوع کشک

از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید عمده  کشک، تشخیص نوع کشک است. کشک از جوشاندن و تغلیظ شیر، ماست یا دوغ به دست می‌آید و شکل‌های متفاوتی دارد. کشک محلی معمولا به شکل خشک تهیه می‌شود ولی در کارخانه‌ها، معمولا آن را به صورت کشک مایع تهیه می‌کنند.

در تولید کشک محلی ماست یا آب ماست (دوغ) را جوشانده و مقداری نمک و آرد گندم به آن اضافه می‌کنند. سپس در زیر نور آفتاب قرار می‌دهند تا خشک شود. از لحاظ بهداشتی، امکان ورود و نشست انواع آلودگی و میکروب‌ها در این روش تهیه بسیار زیاد است. خوشبختانه، امروزه، برخی کارخانه‌ها اقدام به تولید کشک خشک به روش کاملا بهداشتی و پاستوریزه کرده‌اند که مصرف آن بسیار مطمئن‌تر و بهتر از شیوه سنتی است.

هنگامی که درباره راهنمای خرید عمده  کشک سخن می‌گوییم، باید ویژگی‌های مهم یک کشک با کیفیت را برشماریم. باید بدانید  توجه به دو فاکتور پروتئین و کلسیم، در این‌باره بسیار مهم است. علاوه بر این دو فاکتور، توجه به ویژگی‌های زیر نیز ضروری است:

  • بوی مطبوع و تازه
  • رنگ سفید یا شیری
  • وجود حباب یا شیار در مغز کشک

معمولا میزان پروتئین در کشک‌های مایع تا 50 درصد نیز می‌رسد، حال آنکه در مدل‌های کشک خشک این میزان بین 8 تا 13 درصد است. به یاد داشته باشید میزان پروتئین در کشک‌های صنعتی(نسبت به مدل‌های محلی و سنتی) می‌تواند افزایش یابد. به همین دلیل، محصولات با کیفیت‌تری به شمار می‌آیند.

کشک کارخانه ای یا سنتی؟

لازم به ذکر است که در کارخانه‌ها برای تولید کشک با کیفیت، آزمایش‌های زیادی انجام می‌گیرد. هیچ یک از این آزمایش‌ها، در فرم‌های سنتی و محلی صورت نمی‌پذیرد. علاوه بر خشک کردن زیر نور آفتاب در روش سنتی(که روشی غیر بهداشتی است)، ممکن است محصول حاوی میکروب هوازی باشد که حتی در اثر جوشاندن نیز از بین نرود. همین امر می‌تواند سبب مشکلات بی‌شماری برای سلامتی افراد ایجاد کند.

به همین دلیل است که ما برند های مطمئن و با کیفیت را به شما معرفی میکنیم.

نکته قابل توجه: تغییر رنگ کشک از سفید یا شیری به سبز یا قرمز، نشان از فساد آن است. این تغییر رنگ در کشک ها به دلیل وجود کپک ها رخ خواهد داد .

راهنمای خرید عمده کشک و مشخصات کشک طبیعی

در تهیه کشک ارگانیک یا طبیعی از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است. این کشک سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم، ویتامین D، ویتامین B3 و پروتئین است که حتی برای افراد مبتلا به دیابت نیز مفید و سودمند شناخته می‌شود.

کشکی را استفاده کنید که پاستوریزه و فراورده شده باشد، توسط شرکت‌های معتبر به تولید رسیده‌ باشد و برچسب تاییدیه سلامت وزارت بهداشت بر روی بسته بندی آنها خورده باشد.

نکته: لازم به ذکر است که هر 30 تا 50 گرم از این خوراکی، حاوی 300 میلی‌گرم کلسیم است. توجه داشته باشید هر 240 گرم شیر، حاوی این مقدار کلسیم است.

کشک تنقلاتی

یکی از انواع بسیار خوشمزه که در راهنمای خرید عمده کشک توجه ویژه‌ای به آن می‌شود، کشک تنقلاتی است. این خوراکی که حاوی مقادیر فراوانی کلسیم، پروتئین و انواع مواد مغذی دیگر است، می‌تواند به سادگی جایگزین تنقلات غیر مغذی مانند چیپس و پفک شود.

بنابراین برای کودکان، یک ماده غذای بسیار عالی و در عین حال، لذیذ خواهد بود. لازم به ذکر است این محصول علاوه بر کودکان، برای سالمندان، زنان باردار و شیرده، جوانان و ورزشکاران، خوراکی بسیار مفیدی به شمار می‌آید که به سادگی می‌تواند جایگزین میان وعده‌های ناسالم شود.

از طرفی دیگر، چربی موجود در این محصول، از نوع اسیدهای چرب کوتاه زنجیر است بنابراین برای افراد با چربی خون بالا، بسیار مفید و سودمند است.

خرید عمده کشک

خرید عمده کشک حیوانی

بهترین کشک حیوانی ، کشک گوسفندی است که از کلسیم ، منیزیم و … فراوان برخوردار است. بهترین کشک گوسفند باید تازه امسالی ، خوشبو و خیلی سفت نباشد . البته دو نوع کشک گوسفندی موجود است : کشکی که از دوغ گوسفند بی چربی بدست می آید و کشکی که از ماست گوسفند تهیه می شود.

کشک

× پشتیبانی